O Superbrands na świecie

Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które – dzięki wyjątkowym korzyściom, jakie oferują – osiągnęły rynkowy sukces. Powołana do życia w Wielkiej Brytanii w 1994 roku, wzięła swój początek od nadawanej na antenie radia GLR (obecnie: BBC London) audycji poświęconej markom i ich roli w życiu konsumentów. Na fali sukcesu programu powstała koncepcja publikacji, honorującej najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach – Albumu Superbrands. W 1997 roku własną edycję projektu zorganizowały: Australia i Singapur, w 2000 – Dania, Hong Kong, Hiszpania, Francja, Portugalia, Szwecja, Malezja i Stany Zjednoczone. Również w 2000 roku powstał pomysł Business Superbrands, skupiony na markach działających w sektorze business-to-business; w kolejnym dziesięcioleciu program trafił na dziesiątki nowych rynków na całym świecie. Marki wybierane są w drodze niezależnych badań i/lub w ramach restrykcyjnego procesu oceny dokonywanej przez Rady Marek, w skład których wchodzą krajowi eksperci z dziedziny marketingu, reklamy, PR i brandingu. Do programu nie można się zgłosić – tylko marki, które przejdą przez proces selekcji i uzyskają w nim odpowiednie wyniki mogą uzyskać status Superbrands. Organizacja działa obecnie w 87 krajach. Opublikowała ponad 12,5 tys. studiów przypadku w ponad 250 Albumach, sprzedanych w milionie egzemplarzy. W ciągu 17 lat tytuł Superbrands stał się rozpoznawalnym znakiem sukcesu marki. Przeprowadzone w ponad 50 krajach przez firmy badawcze takie jak Nielsen, TNS czy Synovate badania rynku potwierdzają, że konsumenci sięgają po oznaczone nim produkty i usługi chętniej niż po inne.

Obraz2 Obraz1  Obraz10